Trening atletyczny

Pozycja, z którą muszą zaprzyjaźnić się wszyscy uprawiający kompleksowe sporty, np. walki.

Przygotowanie atletyczne to fundament procesu budowania formy sportowej i podtrzymywania jej w okresie początkowym, a także pierwszy trening stosowany w przypadkach pokontuzyjnych, w trakcie rehabilitacji.

Ułożenie przygotowania atletycznego, zwanego także: kondycyjnym, jest bardzo ważne w przypadku dyscyplin sportowych charakteryzujących się kompleksowością – wymagających m.in. nagłego, szybkiego, wielokierunkowego ruchu połączonego z dynamicznymi, eksplozywnymi akcjami angażującymi całe ciało oraz dużej gibkości, koordynacji, wytrzymałości czy intensywności pracy.

Z kolei w trakcie budowania i nabywania formy przygotowanie kondycyjne jest zarówno wydzielane, jak i zintegrowane ze sportowym. Dzięki temu łatwiej jest nadzorować efekty treningu i planować jego proces budujący formę sportową i pozwalający dojść do życiowego maksimum kondycji sportowej.

Ważne jest również, żeby trening atletyczny był połączony z pozostałymi strukturami planu ćwiczeń – przygotowaniem technicznym, taktycznym, odnową biologiczną itp.

Nikt nie powiedział, że będzie łatwo!

red. MG

Komentarze

Koszyk (0) benefit handicap
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację polityki cookies.